El 25 de maig celebrem el dia internacional d’Àfrica, fent honor a un 25 de maig de 1963 quan es va constituir la O.U.A. (Organització per la Unitat Africana) i des de l’any 2002 reemplaçada per la U.A. (Unió Africana)

Àfrica, un conglomerat de 55 països, 54 d’ells com estats sobirans, més de 2000 ètnies i llengües, ingents quantitats de recursos naturals, més de 1200 milions d’habitants, masses refugiats i desplaçats interns, milers d’expressions artístiques, un guirigall de menjars i beures, vegetació i fauna insondable.

Però no ens volem quedar en xifres i estereotips. No volem repetir, un cop més, les mancances i els mals que assolen aquesta immensa terra.

En aquest dia de reconeixement volem estar, com sempre, al costat de les persones que fan possible el dia a dia del continent veí, de les seves ganes de viure, de les seves ganes de tenir una vida digna, de les seves capacitats. De la seva música i les seves danses, de les seves olors i els seus colors, de les seves veus que s’alcen amb esperança, de la seva joventut insultant i vitalista, de la seva força especialment encarnada en les dones, de les seves lluites pels seus drets, dels seus anhels i els seus somnis… de la seva VIDA.

Un grup de dones de la HORTA ELOLE MADIÉDIAME preparen el menjar -Gener 2020-

Des de la Fundació Kassumay volem estar al costat, caminar al costat, somriure al costat. I fent camí junts, amb humilitat ens sentim que formem un diminut trosset d’Àfrica.

Port de les barques de pesca a la vora del riu Casamance a prop de Ziguinchor -Desembre 2019-

FAMÍLIA SENEGAL

LLIBRES AFRICANS 2020