Any rere any arribem al 21 de setembre i celebrem el dia internacional de la Pau. Es fa difícil parlar de Pau malgrat l’absència de conflictes armats en les nostres contrades. Sovint situem la paraula Pau en el prestatge dels desitjos anhelats des de fa massa temps i queda com una rampoina romàntica que ens alleugereix l’esperit i s’enquista a la consciència.

No podem només pensar en la Pau com a contraposició a la guerra. La presència de violència en els nostres entorns, en altres països o en nosaltres mateixos, són un indicador de la dificultat que hi ha per poder parlar de l’assoliment de la Pau. On esclaten bombes, es disparen armes, es disputen episodis bèl•lics, l’escenari ens ho posa fàcil per parlar de NO Pau. Però si ens quedem amb aquestes terribles realitats i no anem més enllà, no podrem donar passes per construir la Pau.

En un món sense oportunitats per a les dones en massa dominis, on es tanquen les portes als joves per construir un futur, on les relacions comercials només beneficien els poderosos i condemnen als pobres, on el comerç d’armes és un pilar de l’economia mundial, on els exèrcits compten més que els metges o els professors, on no es respecten les diferents maneres d’estimar, on es permet que les companyies de serveis essencials abusin de la gent, on es destrueix la casa comuna en nom del progrés i el creixement econòmic, on es llencen missatges racistes i xenòfobs amb total impunitat, on es vulneren tants i tants drets de les persones… com podríem parlar de Pau.

Des de la FUNDACIÓ KASSUMAY ens hem compromès des de la nostra petita parcel•la a treballar per un món millor. Un món que volem que camini de la mà de la solidaritat, de la justícia, del respecte dels drets humans, de la cura de la Terra, i com no pot ser d’altra manera de l’anhelada PAU.

DIA INTERNACIONAL DE LA PAU