HORTA KABONKOUT

La població de Kabounkout, situada a la Casamance, al sud del Senegal, és de les més pobres del país, sovint relegada a l’oblit per part del govern. Hi ha diferents factors que determinen la situació  d’aquesta zona:

• Situació geogràfica amb difícil accés des dels punts de decisió de la capital Dakar. Aquest factor ha estat determinant en la poca implicació de les organitzacions internacionals que hi podien treballar.
  • L’antic conflicte amb la guerrilla que ha empobrit la població.
  • Abandonament gairebé total per part de les autoritats nacionals des de la independència del país l’any 1960.
  • Regressió de la pluviometria a la zona.
  • Mentalitat tradicional de les autoritats locals tradicionals que ha impedit en part el desenvolupament de la zona.

Entre els anys 2014/15 la Fundació Kassumay va construir una Escola a la població de Kabounkout, i l’any 2016 es construeix un nou Centre de Salut, amb una població de més de 368 persones.

Aquest projecte és possible a gràcies a la col·laboració de PANET i la FUNDACIÓ KASSUMAY

La prioritat d’aquest projecte és l’augment i diversificació d’activitats agrícoles productives i generadores d’ingressos.
Una horta comunitària femenina és explotada i gestionada per l’Agrupació de Dones del poble beneficiari. Aquest tipus d’activitats productives comunitàries tenen múltiples beneficis per a les dones  com ara:

• Generació d’ingressos propis.
  • Millora del règim alimentari de les famílies.
  • Generació de llocs de treball a temps parcial.
  • Formacions diverses: tècniques agrícoles, gestió bàsica, seguretat alimentària, etc.
  • Provoca la cohesió i l’organització del grup productor.
  • Permet a les diferents agrupacions femenines intercanviar experiències i crear conglomerats d’agrupacions per definir estratègies plurisectorials conjuntes.
  • Canvia i potencia molt el rol de la dona al si de la llar i de la comunitat.

Es constituirà una agrupació de dones treballadores amb 63 membres, a la població Kabounkout.

Es preveu inaugurar al mes de desembre de l’any 2020.