Tot i que no estem en el millor escenari per explicar els problemes dels altres països i que no és gens fàcil explicar-li a una ciutadania esgotada i estressada per la pandèmia, la solidaritat internacional segueix sent clau per a la supervivència de molts col·lectius d’arreu del mon.

Tenim el deure d’intentar fer entendre a la nostra societat la necessitat d’aquesta solidaritat i cooperació internacional per tal de que no deixem a ningú enrere, ni aquí ni en cap altre lloc.

Amb tot, algú podria qüestionar: I amb tots els problemes que tenim a casa nostra, hem de mantenir els recursos per a la cooperació?

La resposta és que si no es prenen mesures, milions de persones es veuran arrossegades a la pobresa.

El pla global de resposta humanitària de Nacions Unides alerta de que el món s’enfronta a una crisi mundial sense precedents en els 75 anys d’història de les Nacions Unides; una amenaça que està propagant el patiment humà, paralitzant l’economia mundial i alterant completament la vida de la població. COVID-19 posa en perill a la humanitat sencera, i tota ella ha de combatre aquest virus. L’acció i la solidaritat globals són fonamentals.

Per aquest motiu, no us perdeu aquest interessant vídeo amb les explicacions i opinions de cooperants in situ de diferents associacions santboianes: “Veus de la cooperació en temps de COVID (Canal Ajuntament Sant Boi)”