MATERNITAT DE KABOUNKOUT

Consisteix en la construcció d’un centre d’assistència matern infantil dotat de consultori, sala de parts, sala d’hospitalització, magatzem i lavabos.
També hi està contemplat el subministrament d’aigua i d’electricitat, així com el tractament de les aigües residuals.

Aquest projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració de MANS UNIDES D’ANDORRA, GOVERN D’ANDORRA, i la FUNDACIÓ KASSUMAY.

La població de Kabounkout, situada a la Casamance, al sud del Senegal, és de les més pobres del país, sovint relegada a l’oblit per part del govern. Hi ha diferents factors que determinen la situació  d’aquesta zona:

• Situació geogràfica amb difícil accés des dels punts de decisió de la capital Dakar. Aquest factor ha estat determinant en la poca implicació de les organitzacions internacionals que hi podien treballar.
  • L’antic conflicte amb la guerrilla que ha empobrit la població.
  • Abandonament gairebé total per part de les autoritats nacionals des de la independència del país l’any 1960.
  • Regressió de la pluviometria a la zona.
  • Mentalitat tradicional de les autoritats locals tradicionals que ha impedit en part el desenvolupament de la zona.

Entre els anys 2014/15 la Fundació Kassumay va construir una Escola a la població de Kabounkout, i l’any 2016 es construeix un nou Centre de Salut, amb una població de més de 368 persones.
Des de el passat mes de juny, s’està construint a Kabounkout una horta comunitària femenina, d’aquest projecte és l’augment i diversificació d’activitats agrícoles productives i generadores d’ingressos.
Que es beneficiaran 4.009 persones de la zona on donarà cobertura el Centre d’Assistència Matern infantil.

La població que atendrà viu en un radi de 20 km al voltant de Kabounkout i inclou part de població gambiana.

1.   Kabounkout Senegal
28. Bouliwaye Senegal
29. Dialocoto Gàmbia
30. Tampoto Gàmbia

Es preveu inaugurar al mes de desembre de l’any 2020.