A L’ÀFRICA LA MÚSICA ÉS VIDA

I…, la música acompanyada de la dansa i el cant ho és tot en les relacions socials de qualsevol poble africà. Amb la intersecció d’aquestes tres expressions artístiques estan incloses les més importants vivències de la seva vida.

Segons això podríem dir que la història vital està escrita amb acords de percussió, amb el cant que uneix la vida i la mort, amb una dansa que va més enllà del ball, significant-se com una manifestació social de benvinguda, de comiat, d’agraïment, d’espera, de celebració o simplement per gaudir.

El ritme és un bé inherent en qualsevol nadó africà que neix immers en una gran escala de sons polirítmics , les seves vibracions arriben al cos de la mare en la gestació, el nen es va acomodant els moviments dansaires de la seva mare.

Cançó de bressol: Olélé Moliba Makasi

Però cal destacar l’instrument musical per excel•lència, la veu humana. La veu cantada és magnífica en la població dels diferents països africans. La mare acarona el nen i li canta cançons de bressol. La polirítmia i la polifonia. Un concert de música i cant. Un regal a l’oïda poder sentir aquestes veus i sentir aquestes músiques.

Concert: Sona Jobarteh plays Gambia, live in Hungary

FAMÍLIA SENEGAL