DIA INTERNACIONAL DE LA PAU

L’any 2001, l’Assemblea General va decidir que el Dia Internacional de la Pau fos observat cada 21 de setembre, d’acord a la Resolució 55/282. Va declarar que “el Dia Internacional de la Pau s’observarà d’ara endavant com un dia d’alto el foc i de no-violència a nivell mundial, a fi que totes les nacions i pobles se sentin motivats per complir una aturada d’hostilitats durant tot aquell dia.”

També va convidar els estats membres, les organitzacions del sistema de les Nacions Unides, i les organitzacions regionals i no governamentals a commemorar de manera adequada el Dia Internacional de la Pau realitzant activitats educatives i de sensibilització de l’opinió pública i col·laborant amb les Nacions Unides per a l’establiment d’una aturada del foc a nivell mundial.

I, en el seu missatge institucional, les Nacions Unides, afirma que aquest dia “ens dóna a tots l’oportunitat de reflexionar sobre la aclaparadora càrrega moral, física i material de les guerres, càrrega que suportem en el present i que també pesarà sobre les generacions futures”.

Hi ha un concepte de pau que té connotacions negatives. És la definició que diu que la pau és l’absència de violència. Hem de tenir en compte que hi ha dos tipus de violència: la directa i explícita (punyalades, bombes, guerres…) i l’altre tipus és menys explícita i més estructural, per exemple, tot allò que té a veure amb la falta de condicions per tenir una vida digna.

La Fundació Kassumay tenim com un dels nostres objectius treballar pels drets i la dignitat de les persones i amb l’ajut de tots els que ens donen suport ho fem possible.