DIA INTERNACIONAL DESL DRETS HUMANS 2022

Un any més arribem al 10 de desembre i celebrem el dia internacional dels Drets Humans. Uns drets pretesament establerts per la comunitat internacional per protegir a persones, comunitats i poblacions d’abusos, violències, ultratges, submissions i anul•lació de la dignitat.

Però de fet no el celebrem ni de bon tros. Un any més els indicadors del respecte d’aquests drets i la implicació dels estats com a garants del seu compliment ens diuen que anem fent passes enrere. Al mateix temps que assolim les més altes cotes de tecnologia, avanços mèdics, coneixement científic, capacitats tècniques i accés a la (des) informació, no som capaços de canviar les dinàmiques que deshumanitzen, els exercicis de sotmetiment d’unes persones per d’altres, el poder de decidir el què val una vida, la manca d’empatia que degrada a l’altre, la negació al lliure moviment de les persones, la prohibició d’expressar lliurement, la por inoculada de manera premeditada contra la diferència, el rebuig desvergonyit als més desfavorits…

Grup de dones del GIE USSOFORAL que treballant en l’horta de la població de Guinéa Djilakounda – Casamance

Ens agradaria parlar de valors humans que donessin sentit a aquest tret diferencial de les persones, valors que serien el fonament dels drets i al mateix temps fruit dels drets que els impulsarien. Ens agradaria celebrar aquest dia com a la fita assolida per unes societats humanitzades i fraternals.

Sabem del segur que hi ha arreu persones, entitats, col•lectius i comunitats que treballen abnegadament per revertir la situació, fent d’aquest món emmalaltit un espai més suportable i amable on encara puguem dibuixar somriures.

Des de la Fundació Kassumay, com us diem any rere any i malgrat tot, sense ingenuïtat i amb coherència, continuarem fitant en el nostre entorn més proper i també arreu del món, el respecte i el compliment d’aquests.

DIA INTERNACIONAL DE LA PAU