DIA INTERNACIONAL DELS DRETS DELS INFANTS

Un any més volem fer referència al 20 de novembre  “Dia internacional de la Infància” per la responsabilitat que tenim d’aturar-nos a reflexionar si realment s’estan assolint els 10 drets fonamentals dels infants que van ser publicats a la Declaració dels Drets de l’Infant adoptada per la Resolució 1386 de l’Assemblea General de l’ONU de 10 de desembre de l’any 1959.

Malgrat que creiem que en general la societat coneix quin ha de ser el comportament adequat vers els infants, encara no se’ls respecta per la qual cosa és necessari repetir i insistir de nou que s’ha d’estar molt alerta de no vulnerar els seus drets.

Només cal mirar al nostre entorn o una mica més lluny, no cal gaire, per descobrir que falta molt per veure quin és el tracte que es té vers als infants. Malauradament molts d’ells no estan tenint una infància digna, com és del dret a la vida, a l’educació, a la salut, al principi de igualtat i no discriminació…, és a dir, tot allò que els permeti tenir un desenvolupament personal equilibrat.

Nenes de Kabounkout (Senegal)

Us volem presentar el llibre “Érase una vez los Derechos de la Infancia” en qué un grup de persones, dins de l’àmbit jurídic i educatiu, han col·laborat a escriure uns contes sobre cada un dels drets de l’infant amb la finalitat de fer-ne una àmplia difusió i sensibilització. Totes elles estan vinculades a organitzacions en defensa de la infància i adolescència.

A la introducció del llibre, els autors s’adrecen al que ells anomenen “nuestros pequeños lectores” i els conviden a compartir la lectura dels contes amb la família, companys i amics  per tal de contribuir a formar part d’una societat més respectuosa amb els drets de la infància.

Us deixem l’enllaç d’aquest llibre que el podreu descarregar a AQUÍ

Volem infants i adolescents FELIÇOS!!!

Assumim el grau de responsabilitat que a cadascú de nosaltres ens pertoca.

DIA INTERNACIONAL DE LA PAU