La realitat de la dona senegalesa, com a la majoria dels països africans, té un paper clarament secundari. A les comunitats rurals aquest fet s’accentua molt més i organitzades en associacions, es dediquen a la recol•lecta de verdura i llegums per tal d’aportar un ajut econòmic a les seves famílies, així com millorar el seu règim alimentari. A part, s’encarreguen de tenir cura dels fills i fer totes les tasques de la llar.

Durant molts anys no van tenir accés a l’educació i això va provocar que avui dia ens trobem una gran quantitat de dones en edat adulta analfabetes. Actualment, la situació ha canviat força i la tasca de la Fundació Kassumay fa una aposta clara en la seva millora i les famílies fan grans esforços per inscriure als seus fills a l’escola.

Aquest fet és un exemple de la transformació de mentalitat que s’està produint al Senegal. Així ho demostren també iniciatives que portem a terme com les formacions en la producció agrícola i transformats dels productes o programes d’alfabetització en les mateixes associacions de dones que gestionen les hortes. Aquestes accions donen visibilitat al canvi que a poc a poc es comença a produir en la societat senegalesa, sobretot en les dones de l’àmbit rural.

DIA INTERNACIONAL DE LA PAU