MOLT BONA NOTÍCIA

Des de la FUNDACIÓ KASSUMAY us volem desitjar un bon inici d’any que es perllongui els dotze mesos, on plegats puguem anar posant les nostres llavors per a un present millor.

Malgrat totes les notícies que ens arriben d’arreu que ens fan esgarrifar i que no ens generen gaires esperances , volem començar aquest primer bloc de l’any amb una notícia positiva, que ens permet albirar un xic de llum després de la foscor.

Potser no tothom està al cas que des del mes de març del 2022, (coincidint també en la proximitat de dates amb l’inici de la invasió russa a Ucraïna), es va tornar a activar el conflicte armat que porta d’una manera o d’altre latent a la Casamance.

Com ja és sabut qui surt sempre perdent en aquests casos és la població civil que veu com la seva vida s’estronca d’un dia per l’altre. La repercussió mediàtica d’aquest afer ha estat mínima, quan no nul•la, eclipsada per la coincidència amb la terrible situació d’Ucraïna.

Els esdeveniments, com acostuma a passar en aquests casos, van provocar la marxa de les poblacions buscant un espai on es pogués garantir la seva seguretat. Una gran part dels habitants de la zona afectada van fugir a la veïna Gàmbia. I en aquesta zona és també on hem dut a terme molts dels projectes implantats per la FUNDACIÓ KASSUMAY de la mà de la nostra contrapart al terreny, l’Association CPAS.

Aquests projectes no han estat exempts de les violències generades entre exèrcit senegalès i grups rebels, que han malmès bona part de la feina feta, ja sigui en les hortes per a dones, centres de salut, escoles o maternitats.

Encara no sabem l’abast exacte dels danys provocats, i farem tot el possible per restablir el bon funcionament de les infraestructures i hortes tan bon punt disposem d’una avaluació precisa d’aquests danys.

La generositat dels nostres col•laboradors, socis i simpatitzants faran possible com sempre que arribem a bon port. Però després d’aquesta introducció gens afalagadora, us donem la bona notícia:

Des del mes de desembre passat tenim informacions que ens confirmen el retorn de les poblacions desplaçades a les seves localitats. Ens alegrem i celebrem que les persones que es van veure obligades a deixar casa seva puguin recuperar les seves vides on els pertoca per dret i per elecció.

Els poblats buits tornen a ser focus on la vida flueix, llocs on els dies tenen un sentit i on s’espera cada dia una nova sortida del sol. Ben segur que amb dificultats afegides després del desplaçament forçós. Tanmateix, confiem en la força de les persones per construir (i reconstruir si cal) el seu present.

Des de la FUNDACIÓ KASSUMAY engeguem l’any amb aquesta escletxa de claror i amb la mirada posada en aquells que sovint tenen la veu silenciada, però que encara que el crit sigui sord, segueix sent un crit i si es vol s’escolta.

Si voleu profunditzar en els inicis de la represa de les hostilitats, us deixem aquest enllaç que és força esclaridor AQUÍ

CONCERT GÒSPEL 28 ABRIL 2024

VALENTÍ SESAR, NATURA