TRAGÈDIA MIGRATÒRIA

Des de la Fundació Kassumay volem fer ressò de la gran tragèdia que està succeint a les rutes migratòries intentant arribar a les costes espanyoles, principalment a les Illes Canàries.

6.618 persones, una mitjana de 18 cada dia de 2023, van morir tractant d’arribar a Espanya, a través de les diferents vies migratòries. Un 176% més que en 2022. “Les xifres no poden ser més alarmants”, adverteixen des de l’ONG Caminando Fronteras, que ha realitzat l’informe després d’un “monitoratge exhaustiu” desenvolupat els 365 dies del passat any gràcies a comunitats migrants, serveis de rescat, xarxes de familiars i defensors de Drets Humans sobre el terreny.

Aquests números converteixen a 2023 l’any més mortífer des que existeixen registres. Els morts en la mar es concentren en la ruta canària. 6.007 persones van morir l’any passat en pasteres o piragües rumb al arxipèlag, 16 al dia. En 2023 les arribades irregulars a Canàries van batre tots els rècord, fins i tot superant la crisi de les piragües de 2006, en comptabilitzar 39.910 arribades, segons l’últim balanç del Ministeri de l’Interior.

La ruta canària, a través de l’oceà Atlàntic, torna a ser la regió migratòria més letal del món, tal com alerten des de Caminando Fronteras. En aquesta zona de trànsit cal destacar durant aquest any l’augment de sortides des dels llocs més llunyans de la ruta, com són Mauritània, el Senegal i Gàmbia. En concret, a partir del mes de juny l’augment de les piragües provinents del Senegal mostra l’èxode de la seva població provocat per una gran inestabilitat social i política al país.

Voldriem explicar el perquè d’aquest èxode aquí

VERMUT SOLIDARI 25 DE MAIG 2024

CONCERT GÒSPEL 28 ABRIL 2024